Visar inlägg med etikett livet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett livet. Visa alla inlägg

12 februari 2012

Lat söndag

En lat söndag ligger jag med benen i kors och läser stickböcker medan barnen spelar tv-spel.

20 december 2009

kvällsstickning, morgonstickning


Igårkväll stickade jag mig en fuskpolo, två nystan Drops Eskimo, stickor nr 8 och resårstickning 3+3. Lite stickig är den, jag hoppas den blir mjukare när jag tvättar den.


Morgonstickningen blev ett par muddar. De ska blockas och dekoreras med några små knappar. Jag gillar dem, men tyvärr blev de lite för stora för mig. De blir nog en julklapp till min eller J's syster.

Imorse sa lilla A en ny tvåordsmening (det går inte så snabbt fram med pratet för den lila damen). "Mamma stickar"!
Svärmor blev glad över kudden. Stora A mindre glad. Han ville ha den själv. Det var väl iaf ett gott betyg.

04 december 2009

julstress

jag hade en vision om en jul med bara secondhandhandlade och hemmagjorda julklappar. Jag börjar känna mig lite stressad när jag insåg att det bara är tre veckor kvar och det enda som är färdigt är barnens ärtpåsar och en halv mössa till maken. Vi har stora familjer! Det ska stickas, broderas och sys en hel del. Var ska jag hitta tiden?
På listan står kuddar, förkläden, fuskpolos, muddar... Vi får väl se hur långt tiden räcker.

Igår och idag har jag varit hemma med stora A som varit krasslig. Eftersom han var i behov av både lite lugn och ro och kvalitativ mammatid fick lilla A vara på dagis. Vilken lyx att vara hemma med ett stort barn! Vi har stickat, ritat och lekt Pettson och Findus. Idag bakade vi bullar. Jag gav mig på min första vetelängd. Den ser ut som en konstig insekt.
Fullt ätbar var den iaf, och ganska fin trots sitt otraditionella utseende.


Vi har förresten fått ny lägenhet! I mars bär det av till ett litet radhus. Så underbart med massa utrymme. Jag drömmer om en vävstol.

08 mars 2009

Om livet


Den senaste tiden är det så många människor och historier som verkligen berört mig. Sådär så det känns i hela kroppen. Så det gör ont i hjärtat.
Livet kan vara så orättvist.
Och jag är oändligt tacksam över att jag har så mycket kärlek i mitt liv.

10 januari 2009

ett jobb!

Jag har fått ett jobb! I en tygaffär.