04 december 2009

julstress

jag hade en vision om en jul med bara secondhandhandlade och hemmagjorda julklappar. Jag börjar känna mig lite stressad när jag insåg att det bara är tre veckor kvar och det enda som är färdigt är barnens ärtpåsar och en halv mössa till maken. Vi har stora familjer! Det ska stickas, broderas och sys en hel del. Var ska jag hitta tiden?
På listan står kuddar, förkläden, fuskpolos, muddar... Vi får väl se hur långt tiden räcker.

Igår och idag har jag varit hemma med stora A som varit krasslig. Eftersom han var i behov av både lite lugn och ro och kvalitativ mammatid fick lilla A vara på dagis. Vilken lyx att vara hemma med ett stort barn! Vi har stickat, ritat och lekt Pettson och Findus. Idag bakade vi bullar. Jag gav mig på min första vetelängd. Den ser ut som en konstig insekt.
Fullt ätbar var den iaf, och ganska fin trots sitt otraditionella utseende.


Vi har förresten fått ny lägenhet! I mars bär det av till ett litet radhus. Så underbart med massa utrymme. Jag drömmer om en vävstol.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Tycker att insekten ser god ut!

Tack för ditt bidrag i min tävling! Drar vinnaren imorgon! Lycka till!

celine sa...

å, jag är i samma läge... jag skulle ju sticka och virka och sy och fixa och nu är det bara en bråkdel som är klar... vi får hålla tummarna för att vi får mycket fixat så här i elfte timmen :)