Visar inlägg med etikett virkat. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett virkat. Visa alla inlägg

31 juli 2009

regnbågsfilten blev en regnbågskasse


Så gav jag mig på ett pysselbyte igen. Två månaders pysseltid och fria händer.
Resultatet blev en nätkasse i bomull. Virkad av den första upplagan av regnbågsfilten

22 mars 2009

Tadaaa!

15 mars 2009

ufo


I helgen började jag ta tag i oredan i arbetsrummet. Två kartonger grävdes fram och alla påsar med garn som var intryckta i garderoben sorterades upp. Jag har visserligen ingenstans att ställa de två kartongerna för närvarande, men det löser sig nog. I påsarna hittade jag ett bortglömt projekt. I somras började jag virka rutor av en del restgarn och en del garn inköpt för ändamålet. Tanken var att det skulle bli en filt till vagnen. Blir den färdig till våren månntro?

01 november 2008

en smog


I september bytte vi mössor. Eftersom min mottagare inte använder mössor bestämde jag mig för att sticka en "fuskopolo" som också kan användas som väpnarluva. När jag letade runt efter mönster hittade jag en beskrivning på en fin smog. Eftersom jag var galet sen och stickar långsamt blev det en rätstickad variant. Jag sydde inte ihop den hela vägen eftersom jag var osäker på om den skulle funka som poncho annars. Jag hade inga riktiga knappar hemma i bra storlek och färg, så den fick virkade "knappar" istället. Jag gillar den och ska sticka en till mig själv också.

27 augusti 2008

regnbågsfilten


Äntligen är jag klar med regnbågsfilten. Det är en present till vännernas dotter som snart blir en månad. Det tog lite tid eftersom jag fick göra om den. Jag började först på en i bomullsgarn med vågiga ränder, men ångrade mig när jag var nästan halvvägs. Istället gick jag till Hemslöjden och köpte ullgarn i otroligt vackra färger och virkade en med raka ränder. Det blev mycket finare och filten är jättehärlig. Det kommer nog bli en till, för jag har fått en beställning. Det är så svårt med pris bara, det går ju inte att ta betalt för arbetstid som när man syr något.

22 juli 2008

majbyte - lindisktrasa

Majbytet glömde jag fota innan jag skickade iväg det. En disktrasa virkad i Yllets underbara lingarn blev det. Den blev väldigt fin, men kanske lite i tjockaste laget. Jag håller på att försöka sticka en till mig själv. Jag tyckte det verkade enkelt, men jag har aldrig repat upp något så många gånger. Jag lyckas inte lägga upp maskorna lika löst som jag sen stickar. Att en liten rätstickad lapp skulle vålla så mycket problem!

08 februari 2007

en turkos basker

Den senaste tiden har jag inte sytt så mycket, men nu har jag en hel hög med beställningar som det bara är att hugga in på. Lite byxor och några MT's. Annars har jag mest stickat och virkat. En mössa till A och en basker till mig själv. Av mamma fick jag en hel kasse med ullgarn. Hittills har det blivit två baskrar av det. Mest för att öva virktekniken och för att hitta rätt storlek. Och så för att det är roligt, såklart! En födelsedag har passerat, och den gick i handarbetets tecken iår. Jag fick presentkort på favoritgarnaffären på 800:-, en prenumeration på Hemslöjden och en fantastisk bok om yllebroderier. Det är vad jag ska ge mig på härnäst. Planerna är ett skärp till mig själv och en hätta till A, men jag börjar nog med att brodera lite provlappar. Blir de bra tänkte jag att de kan bli en kudde sen. Jag känner mig så glad och inspirerad.


<--- Min nya turkosa basker. Bilder på de andra kommer när jag ser mindre glåmig ut än idag...