Visar inlägg med etikett broderat. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett broderat. Visa alla inlägg

22 december 2009

robot 2 & 3


19 december 2009

we are the robots


svärmors julklapp är (kanske) färdig. Stora A har ritat och mamman broderat.
Jag kan inte riktigt bestämma mig för om den är klar eller om den behöver något mer?

09 november 2009

nattliga broderier


Igårnatt fick jag äntligen tummen ur och broderade namnskylt till lilla A's dagishylla.
Efterstygn och langettstygn. Egentligen skulle det ha varit lite grönt på den också, men jag blev för trött.

06 januari 2009

Julklappsbyte

I december bytte vi pysseljulklappar på sb. Paketet skulle innehålla tre saker - något pysslat, något att pyssla med och något ätbart. Jag broderade en liten nyckelring. Den blev lite taffligt gjord, men ganska fin ändå. Irriterande nog lyckades jag klippa sönder den. Jag hade egentligen tänkt att den bara skulle vikas i nederkant, men så lyckades jag klippa en bit av vadmalen preciiiis där så jag fick klippa två likadana bitar och sy ihop istället. Jag hade egentligen tänkt göra någon sorts inramning till den, men jag broderade för långt ut i kanten för att det skulle gå så jag fick sy ihop hela rasket på maskin istället.

Övrigt innehåll i paketet var rättvisemärkt choklad från Divine och lite färgad ull och en filtnål.
I paketet jag fick låg en jättefin tehuva, rött julte, hemmagjort fudge och lite olika tyger och snedslåband. Tack zandrama!

24 oktober 2008

sommarbyte


Under sommaren var det ett smycke som skulle knåpas ihop. Efter många om och med blev det ett armband i svart vadmal med knutsöm i turkost, lila och grönt. Jag tycker att det blev fint. 

27 augusti 2008

nytt dagisår - ny namnskylt

Stora A har börjat på nytt dagis. Storbarnsavdelning. Eftersom vi inte tänkte på att ta med den gamla namnskylten fick jag göra en ny. I min iver glömde jag bort att jag förra gången konstaterade att jag inte ska försöka brodera på fri hand. Resultatet blev därefter. Jag tröstar mig med att det iaf är väldigt fina färger och de matchar hans regnbågsrandiga stövlar. Jag var också smart nog att klippa till formen i n n a n jag började brodera och givetvis fick inte hela t:et plats. Som tur var hade jag en bit ull kvar och kunde tova fast en bit i änden (heja filtnålen!)









26 november 2007

Pysselbyte september - Nåldyna


I september bytte pysselbytarna på SB nåldynor. Eftersom jag just dragit igång broderiprojektet blev det såklart en broderad nåldyna. Den är sydd i kläde och broderad med lingarn. Först broderade jag en tulpan. Den såg verkligen gräslig ut. Det fick bli enkla småblommor istället, lite snäll måste man ju vara mot mottagaren *skrattar*

25 november 2007

Första broderade verket


Jag håller på att lära mig att brodera. Första alstret blev en namnskylt till barnets dagis. Jag hade ingen penna som funkade så jag fick brodera bokstäverna på fri hand (med resultat därefter...)