07 januari 2012

(förra) årets julklapp


Den här julen blev inte många julklappar gjorda, tyvärr. Jag började i god tid för en gångs skull, men sömnstrul och jobbstress gjorde att jag kände att julklappstillverkandet fick bli födelsedagspresentstillverkande istället.
Lite pyssel orkade vi dock klämma in. Barnen målade muggar till sina far- och morföräldrar. Och lilla A gjorde en till pappa också. Jag testade faktiskt också, och målade två muggar till makens syskon. De fastnade inte på någon bild, men en som jag påbörjade men inte kunde slutföra finns kvar här hemma så den kanske visas upp så småningom.

En hel del andra projekt är igång. Jag håller på att sticka en overall i Eskimo till H. Av någon anledning har en massa nystan av det garnet hamnat hemma hos mig trots att jag inte är speciellt förtjust i det. Jag har funderat på om jag skulle göra mig av med det, men nu hittade det sitt projekt. Färgerna är inte köpa för att matcha varandra så den blir inte speciellt snygg. Finare om jag gjort den smalrandig, men jag hatar att fästa trådar, så jag stickar upp ett nystan i taget. H gillar att sova i vagn, så det ska bli en sovoverall är det tänkt.

Sen har jag äntligen, idag faktiskt, påbörjat ett nåltovningsprojekt som jag planerat i över ett år. Det ska bli spännande att se hur det blir.

Inga kommentarer: