14 mars 2008

pysselbyte februari


Efter att ha hoppat över pysselbytet i december och januari var det dags igen. Den här gången var det en väska som skulle bytas. Jag började sy en lite mer arbetat modell med spännen och grejer, bara för att upptäcka att den typen av spännen jag behövde inte gick att få tag i i den här staden. Hem och tänka om. Började istället på en annan, men lyckades inte få till den som jag ville ha den. Eftersom jag min vana trogen var ute i sista sekunden (läs: efter att väskan egentligen skulle varit skickad) fick det bli en enkel modell. Inte heller den väskan blev helt smärtfri att sy. Först fick stora A magsjuka, sen åkte jag på feberfrossa och låg i två dagar och sen blev mitt fodertyg förstört i tvätten. Men nu är den iaf klar, och skickad. En thaiväska i grönt, med lila foder. Jag tycker att den blev för öppen i överkant, måste modifiera mönstret till nästa gång. Jag hade velat sätta knappar i sidorna för att kunna stänga igen den mer, men kände att jag ville ha iväg den så det fick vara.  Jag hoppas mottagaren gillar den ändå. Jag blev alldeles kär i det gröna tyget när jag sydde den. Jag ska sy en kjol till mig själv har jag tänkt, om tyget jag har kvar räcker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Väskan är jättefin!

Anonym sa...

Hej!

Jag måste bara få skriva detta.

Jag jobbar på en förskola i Örnsköldsvik och en dag kom en mamma och hade en väska som jag blev stormförtjust i. Det roliga är att det bara måste vara denna väska. Hon berättade att hon fått den i något "väskbyte" Skitsnyggt tyg tycker jag! (annagrundberg@hotmail.com)