02 augusti 2007

en evighet sen sist

...och inte har jag haft så mycket att skriva om heller. Det har varit total stiltje på pysselfronten. Jag har jobbat och jobbat och jobbat och det har helt enkelt inte funnits någon ork och inspiration. Den senaste tiden har jag dock jobbat på ett bokmärke. "Bättre sent än aldrig" blev som vanligt mitt motto, lite extra pinsamt den här gången då det var jag som drog igång bytarcirkeln som bokmärket skapades för... Men nu är det iaf postat och jag hoppas det kommer till användning. Det blev inte alls som jag tänkt mig men jag är ändå nöjd. Det är faktiskt det tredje bokmärket jag gjorde. Min första tanke var att brodera ett märke. Första försöket blev helt misslyckat. Jag hade nog en lite för avancerad bild i huvudet *skrattar* Sen ritade jag ett enklare mönster, men övergav ändå tanken på broderi. Istället inhandlades en bit lila vadmal, lite lädersnodd och annat smått och gott. Resultatet blev helt misslyckat än en gång då textillimmet gick igenom tyget jag använt på baksidan av bokmärket så det blev jättefult och fläckigt. Men så såg jag de runda spillbitarna som låg på bordet och så blev bokmärket helt annorlunda. Eg skulle det sitta små pärlor mellan rundlarna av filt. Eftersom jag slutar jobbet när småbutikerna stänger skickade jag min syster att handla och hon kom hem med fina pärlor men tyvärr för stora, så det fick bli pärlor i ändarna istället. Jag är iaf väldigt nöjd med mitt verk.

Inga kommentarer: