06 januari 2007

äntligen junta!

Hmmm, jag är inte så bra på att uppdatera den här bloggen och ska jag vara ärlig har det varit lite stilje på pysselfronten ett tag. Bara lite beställningsjobb. Nu har jag iaf blivit inbjuden till en syjunta och jag känner mig pyssligare än någonsin! Jag håller på att sticka en hjälmmössa till A. Jag stickar inte så fint, men jag tror det blir bra ändå. Mössan blir nog lite stor så jag tänkte att jag nog ska tova till den lite. Då blir den nog lite finare också. Kanske får den foder också. Mössan är lila och jag tänkte fodra den med turkos eller orange velour så den blir riktigt mjuk och go mot den duniga lilla huvudet som ska hålla till i den. Mössan blir klar imorgon och jag kan inte riktigt bestämma mig vad nästa projekt ska bli. Det ska bli någonting till mig själv, men jag kan inte bestämma mig för om det ska bli ett broderat skärp eller en virkad mössa. Jag är nog lite mer sugen på broderi.

Inga kommentarer: