20 oktober 2006

En pysselblogg!

Ok, då ska vi testa hur det här fungerar... En pysselblogg är det här tänkt att bli. På slutet har det mest blivit Mei Tai's jag sytt, men jag har en del andra projekt på gång. Hade sett fram emot att få hem finfin plysch, men så visade det sig att butiken stängt utan att meddela att beställningen inte kunde expedieras. Vad ledsen jag blir. Det är rätt dåligt utbud av tyger i den här staden. Mest gardintyg. Lite stuvar. I helgen sydde jag iaf färdigt två par plyschbrallor, ett par vinröda som hade för lös mudd i midjan och ett par jättemörklila som inte hade någon mudd alls. Hade ett par bruna också, men dem var det så länge sedan jag påbörjat att de hunnit bli för små... Ska hem till mamma och sy imorgon också. Min maskin är på service. När jag hämtar den ska jag provsy overlocker. Jag hoppas det blir årets julklapp/födelsedagspresent.

Inga kommentarer: